Bali vagyok a zenekar basszusgitárosa. Azért éreztem szükségét, hogy én is írjak, mert az eddigi bejegyzésekből kimaradt egy pár olyan info ami szerintem árnyaltabbá teheti a képet az album születéséről.
Elkezdődött a rendelkezésünkre stúdióidőnkből az utolsó hét. Jól jönne nagyon egy kis pihenés, de ezt a luxust sajnos nemengedhetjük meg magunknak, pedig már mindenki elég fáradt. (gondolom az általam fontosnak tartott dolgok is csak azért nem kerültek eddig fel, mert a napi kb. 10 óra stúdióban töltött idő + a munkahelyeinken elszenvedett 5-6 mellett egyszerűen nem maradt már erre is energia)
Két napja folyik a keverés és mostanra már találtunk valamilyen irányt, de a végleges sound még odébb van. (Bálint éppen a Weloce-t gyűri a mellettem lévő technikai helységben.)
A nagybőgő, amiről Marcell az előző bejegyzésben írt, illetve egy fotót is berakott egy szép öreg bélhúros népi bőgő, amit Gyapay Kinga bocsátott rendelkezésünkre, amit ezúton is nagyon köszönünk. Két számban szerettem volna bőgőzni: a Central stationben és a Deltroidban, azonban a hangszer karaktere és a bélhúrok miatt a centralban nem tudtam használni. A deltroidban viszont a koncepció átgondolásával egy szerintem nagyon izgalmas dolgot sikerült létrehozni. A pengetés helyett rövid vonós hangok lettek feljátszva, amik egy korábban rögzített basszusgitársávval együtt nagyon szép basszus szövetet alkotnak, a szám közepén lévő jazzes walking bass pedig...
Essen szó végre az eddig méltatlanul nem említett Bálintról is. Ő egy stratocaster formájú Schecter gitáron játszotta fel az egész lemezt. Nincs túl sok infónk a hangszerről, én úgy sejtem, hogy valamikor a 70-es évek végén, vagy a nyolcvanas évek elején készülhetett. A technikai helységben volt egy Marshall combo, aminek csak a fejrésze volt használva, ez egy vintage Marshall ládát hajtott meg, ami a feljátszóban volt bemikrofonozva. Az ő alpkoncepciója az volt, hogy kihagyja teljesen a Boss GT-8 -as multieffektjét, amit végülis pár esetben mégis kénytelen volt használni.
Az általa használt effektek a következők voltak:
- torzításra: Kasleder Rocker
- wah: Jim Dunlop Cry Baby
- tremolo: a Marshall combo belső tremolója + Guyatone Vintage Tremolo + Kasleder Tremolo (prototipus)
- booster: Kasleder Wild Horses
- delay: Korg SDD-2000
Nagyjából ennyit éreztem fontosnak. Na megyek ráhallgatok a keverésre...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.